Korte geschiedenis Kiwanisclub Brunssum

In 1986 kwamen een paar enthousiastelingen bijeen die de aanzet gaven voor de oprichting van Kiwanis club Brunssum. Zij legden de grondslag tot het verwerven van de status van een georganiseerde club.

Op  19 januari 1990 volgde de charter en op 12 mei 1990 was de uitreiking van de charter, de kroon op het werk. Dit hield  in dat Kiwanis Brunssum deel ging uitmaken van de grote internationale Kiwanis gemeenschap

Het motto, bouwen aan een leefbare wereld, zich inzetten ten behoeve van de medemens die behoefte heeft aan steun, aan een uitgestoken hand.

In een club slaagt en faalt men samen. Slagen met Kiwanis betekent bewust, actief en doeltreffend bijdragen tot de uitbouw van een dienstverlenende gemeenschap. De hoeksteen hiervoor is onderlinge vriendschap en vertrouwen.Kiwanis club Brunssum heeft die vriendschap, dat enthousiasme en die inzet die een vruchtbare Kiwanis werking moet waarborgen tot de dag van vandaag hoog in hun vaandel staan.