'Elk kind telt mee'

Ondersteuningsactie Kiwanis Brunssum

Enigszins verbaasd hoorden wij van mevrouw van der Molen van de Stichting ‘Elk kind telt mee’ uit Voerendaal dat ook in Nederland niet alle kinderen goede en moderne kleding hebben. Deze stichting zamelt kleding in voor kinderen van gezinnen die het financieel moeilijk hebben (onder de armoedegrens). Een van de grootste uitdagingen is nieuw ondergoed. Goed kinderondergoed is met veel schaamte belast. Zo durven kinderen zich op school bijvoorbeeld niet om te kleden voor gymles. Daarom heeft Kiwanis Brunssum, in samenwerking met HEMA Brunssum, ervoor gezorgd dat deze stichting een partij kinderondergoed ontving, die via deze stichting binnen de hele Parkstad verspreid kan worden.

Het concept van ‘Elk kind telt mee’ sprak ons hierbij enorm aan. Vrijwilligers runnen in hartje Voerendaal een fysieke winkel. Hier kunnen kinderen komen winkelen met hun ouder(s) en nieuw ondergoed en kleding uitzoeken. Voor het kind is er geen verschil met leeftijdsgenoten en kan het dus in zijn sociale omgeving gewoon vertellen dat het is gaan shoppen.

Door te denken vanuit het kind raakt de stichting de juiste snaar, die past bij onze missie “serving the children of the world”.

Op 22 april vond de overdracht plaats en werden we hartelijk ontvangen door mevrouw van der Molen, die enthousiast over het concept en de inzet van al hun vrijwilligers vertelde.

Aanwezig waren een vertegenwoordiger van de HEMA en een aantal Kiwanis leden. Speciale dank aan HEMA Brunssum, omdat zij bovenop ons budget extra gedoneerd hebben.

Deel deze post