In Memoriam Jérôme Hennekens

Met grote verslagenheid hebben wij, de leden van Kiwanis Club Brunssum, kennis genomen van het overlijden van ons buitengewoon toegewijd lid en Kiwanis veteraan Jérôme Hennekens.

Jérôme was Kiwanis. Hij ademde Kiwanis en sprak Kiwanis. Alleen al de vele functies die hij zowel lokaal,  nationaal als  internationaal heeft vervuld binnen de Kiwanis International organisatie zijn een bewijs van zijn commitment met Kiwanis.

Jérôme vervulde de functie van Gouverneur in de periode 2005-2006. Van 2010-2011 bekleedde hij de functie van President KI-EF. Als blijk van waardering voor zijn verdiensten werd hem de status van George F. Hixon Fellowship verleend. Toen hij op enig moment overstapte naar Kiwanis Club Brunssum was hij na korte tijd bereid de functie van secretaris op zich te nemen. Jérôme wendde de ervaring die hij (internationaal) heeft opgedaan aan ten behoeve van het functioneren van onze club. Wat zullen wij dat gaan missen!

Jérôme was een warm supporter van ons motto  “serving the children of the world”, maar hechtte ook bijzonder veel waarde aan “Friendship”.  Hij onderhield dan ook met een aantal leden van onze club warme vriendschapsbanden.

Jérôme was een gentleman. Altijd correct, vasthoudend en overtuigend. Hij kon ook teleurgesteld zijn als bleek dat medeleden van de club net wat minder gecommitteerd waren  bij een te organiseren event. Jérôme heeft zich nog relatief kort geleden ingespannen om een Jumelage aan te gaan met Kiwanis Club Sélestat in de Elzas. Toen, nadat de Franse Kiwanis Club een bezoek hadden gebracht aan Kiwanis Club Brunssum, het jaar daarop een tegenbezoek zou worden afgelegd, maar om diverse redenen niet doorging, was zijn teleurstelling groot. Maar ook dan was hij in staat om de draad weer op te pakken. Jérôme was een bruggenbouwer. Naast zijn Kiwanis lidmaatschap heeft hij ook nog een periode een rol gespeeld in de IJshockeywereld.

Ondanks het gegeven dat hij de laatste jaren soms wat ‘malheur’ had met zijn gezondheid, zoals hij dat zelf noemde, was hij toch bijna altijd van de partij.

Of het nu ging om de traditionele appelraap of een cabriotocht (waar Jérôme met zijn eigen Saab Cabrio aanwezig was) of een vanwege de Coronabeperkingen georganiseerd  "digitaal kerstdiner", als het maar even kon was hij present.

Maar ook tijdens de noodgedwongen digitale clubbijeenkomsten was hij van de partij, veelal met zijn hondje ‘Janse’ op schoot. Jérôme heeft tot op het laatst geprobeerd te genieten van het leven.

Veel sneller dan wie dan ook aan zag komen, is hij overleden. We zullen hem en zijn markante persoonlijkheid enorm missen!

Wij wensen Milly en zijn naasten heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven.

Jérôme: Vaarwel!

Jouw Kiwanis Vrienden